073 - 627 1240

Nieuws

Holiday Media deelnemer Innovatiefonds Gastvrij Nederland

donderdag 16 april 2009

Holiday Media deelnemer Innovatiefonds Gastvrij Nederland

Holiday Media heeft de ontwikkelingen van het Gastvrij Nederland onderzoek op de voet gevolgd en is blij een actieve rol in het project te kunnen vervullen door deelname in het Innovatiefonds.

Nu de uitkomsten van het Gastvrij Nederland onderzoek bekend zijn, is het niet alleen belangrijk de conclusies te vertalen naar de praktijk, maar ook om de recreatiemarkt te blijven onderzoeken. Zo kunnen in een vroeg stadium nieuwe trends worden gesignaleerd en kan de recreatieondernemer direct inspelen op de nieuwste ontwikkelingen. Wanneer een recreatieondernemer haar doelgroep goed voor ogen heeft, kan Holiday Media daar op de website de juiste lay-out en producten aan koppelen om zo de doelgroep optimaal aan te spreken.

Recreatieondernemers durven vaak geen keuze te maken in een specifieke doelgroep, omdat men bang is andere potentiële doelgroepen buiten te sluiten. Door het willen bereiken van alle doelgroepen, loop je echter ook een grote groep mensen mis! Als internetspecialist in de recreatiebranche begrijpen wij deze nichemarktwerking als geen ander.
De Recreantenatlas draagt bij aan een andere benadering van doelgroepsegmentatie. Het is goed ook eens op de psychografische kant van de doelgroep in te spelen in plaats van de standaard demografische kenmerken.

Wij hopen dat het onderzoek van Gastvrij Nederland wordt opgepakt door recreatieondernemers, waarna verder onderzoek gedaan kan worden naar de buitenlandse verblijfsrecreanten, de dagrecreanten en de bezoekers van groepsaccommodaties.

Nieuwsarchief