073 - 627 1240

Holiday Media blogt

Effectief overtuigen met sociale bewijskracht

Effectief overtuigen met sociale bewijskracht

Door Jasmijn op 16 juli 2019

Als consument krijgen we veel keuzes voorgeschoteld. We weten eigenlijk niet wat we precies willen. Wat is nu het beste? Wat doen we? Dat wat anderen ook kopen, want dan zal het toch wel goed zijn? Vooral online maken we graag gebruik van sociale bewijskracht. Het is één van de krachtigste beïnvloedingswapens. Ik leg deze typische vorm van consumentengedrag voor je onder de loep en laat je zien hoe je er zelf gebruik van kunt maken. Lees de blog

Maak de mooiste foto's voor je website met deze 10 tips

Maak de mooiste foto's voor je website met deze 10 tips

Door Frans op 28 juni 2019

Foto's zorgen voor een groot deel voor de beleving op een website. Goede foto's zijn daarom essentieel om de juiste sfeer over te brengen en zo je product of dienst te verkopen. Nu het kampeerseizoen weer in volle gang is en de zon zich steeds vaker laat zien, is dit de ideale tijd om nieuw beeldmateriaal vast te leggen. Lees de blog

Dag van de hamburger

Dag van de hamburger

Door Jasmijn op 28 mei 2019

Hoera, het is vandaag de Dag van de Hamburger! En wij vieren mee. Het hamburgermenu is een veelbesproken onderwerp bij Holiday Media. En dan hebben we het over die drie horizontale streepjes die als menu navigatie dienen in een website. Lees de blog

Laat je gast boeken op een plattegrond

Laat je gast boeken op een plattegrond

Door Kaj op 24 mei 2019

De plattegrond is een onmisbaar onderdeel van een recreatiebedrijf op een website. Een goede plattegrond is een belangrijke manier om een gast kennis te laten maken met een camping of bungalowpark. Het draagt bij aan de sfeer en inspireert gasten om een vakantie te boeken. Lees de blog

Nieuwe features, van idee naar uitwerking

Nieuwe features, van idee naar uitwerking

Door Twan op 19 april 2019

We zijn continu bezig met het verbeteren van onze producten en diensten. Ontwikkelingen in de markt, wensen van klanten, nieuwe mogelijkheden van onze gekoppelde reserveringssystemen of juist in-house ontstane ideeën vormen veelal een bron van nieuwe features. In dit blogartikel doen we uit de doeken hoe een feature vanuit de tekentafel uiteindelijk in onze producten terecht komt. Lees de blog

Betere gebruikerservaring met micro-animaties

Betere gebruikerservaring met micro-animaties

Door Frans op 5 april 2019

Gebruik subtiele animaties in je design om nadruk te leggen op bepaalde onderdelen die op dat moment belangrijk zijn. Lees de blog

Mijn omgeving: extra service voor je gasten

Mijn omgeving: extra service voor je gasten

Door Kaj op 22 februari 2019

Waarschijnlijk maak je er al gebruik van zonder dat je je er bewust van bent, een 'Mijn Omgeving'. Denk hierbij aan een persoonlijk dashboard dat toegankelijk is met een gebruikersnaam en wachtwoord. Lees de blog

Teksten schrijven voor je website

Teksten schrijven voor je website

Door Jasmijn op 12 februari 2019

“Ik heb alleen inspiratie nodig dan lukt het wel”. Soms is inspiratie bij het schrijven van een webtekst niet voldoende. Het is belangrijk dat je rekening houdt met de lezer. Zoals de manier waarop hij of zij leest en klikt, maar ook overtuigd wil worden. Lees de blog

10 unieke webdesign trends voor 2019

10 unieke webdesign trends voor 2019

Door Jasmijn op 18 januari 2019

We zitten alweer op de helft van de eerste maand van 2019 en we kijken vol goede moed vooruit wat dit jaar ons gaat brengen. Welke trends moeten we in de gaten houden en waar liggen de grootse kansen in design en technologie? Wij hebben alle trends voor je op een rijtje gezet en presenteren je de 10 opvallendste trends. Laat je inspireren! Lees de blog

Haal alles uit je SocialCMS, 10 slimme tips!

Haal alles uit je SocialCMS, 10 slimme tips!

Door Jasmijn op 11 januari 2019

Met meer dan 150 tevreden gebruikers werken wij al 10 jaar met het SocialCMS. Naast de doorlopende ontwikkelingen in techniek en het uiterlijk van websites is het goed om met regelmaat weer in de materie te duiken om zo het optimale resultaat te behalen. Samen met deze 10 tips ga je fris en fruitig het nieuwe jaar in met je website. Lees de blog

Conversational Commerce. Een mooie term, maar wat betekent het?

Conversational Commerce. Een mooie term, maar wat betekent het?

Door Joris op 28 december 2018

Chat en messaging zijn al lang niet meer alleen bedoeld om vragen van klanten te beantwoorden. Door op het juiste moment een digitaal gesprek te beginnen, kun je zorgen dat jouw conversie een stuk hoger wordt. Benieuwd welke opvallende trends er spelen? Ik vertel je meer in deze blog. Lees de blog

In 5 stappen succes met waardevolle content

In 5 stappen succes met waardevolle content

Door Jasmijn op 14 december 2018

Iedere dag wordt er steeds meer gepubliceerd. Maar er is geen mens die dat allemaal vrijwillig gaat lezen. Dus een stukje kwaliteit en uniciteit is dan wel een vereiste. In deze blog geven we je 5 tips voor succes met je content. Lees de blog

WhatsApp voor je bedrijf?

WhatsApp voor je bedrijf?

Door Jasmijn op 30 november 2018

We kennen WhatsApp als een van de meest gebruikte manieren om gratis berichtjes naar elkaar te sturen via je telefoon. Kunnen we überhaupt nog wel zonder? Deze laagdrempelige berichtendienst heeft er sinds begin dit jaar een broertje bij. Namelijk de zakelijke variant, WhatsApp Business, speciaal voor bedrijven. Maar hoe werkt het? En wat zijn de voordelen als ondernemer? Laten we er even induiken. Lees de blog

Het schaarste principe, hoe werkt het?

Het schaarste principe, hoe werkt het?

Door Jasmijn op 16 november 2018

Laatste kans, op=op, nog maar 1 beschikbaar, dagaanbieding, beslis snel. Opperdepop! In deze blog leggen we uit wat het schaarste principe is en hoe je daar gebruik van kunt maken op je website. Lees de blog

Een meertalige website met succes

Een meertalige website met succes

Door Jasmijn op 31 oktober 2018

Is de helft van je doelgroep Duits- of Engelstalig? Dan is het wel zo slim om ze foutloos in hun moedertaal aan te spreken. Een lap tekst in Google Translate dekt dan niet meer de lading. Er komt namelijk veel meer kijken bij een goede meertalige website. Lees de blog

Zet de volgende stappen met Google Mijn Bedrijf

Zet de volgende stappen met Google Mijn Bedrijf

Door Jasmijn op 27 september 2018

Wist je dat naast informatie zoals openingstijden, contactgegevens en foto's, je nog veel meer kunt doen met Google Mijn Bedrijf? In dit artikel laten we in enkele concrete stappen zien hoe je Google Mijn bedrijf beter kunt inzetten. Lees de blog

De kracht van een goed logo

De kracht van een goed logo

Door Jasmijn op 14 september 2018

Je huisstijl is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsidentiteit. Het draagt bij aan de naamsbekendheid en zorgt voor herkenning en beleving bij je gasten. Vaak is het logo het eerste wat een gast ziet. Alleen, wat maakt nou een logo een goed logo? Je wilt tenslotte een professionele indruk maken die past bij je imago en opvalt tussen alle concurrenten. Hier 5 tips die helpen bij het laten creëren van een goed logo. Lees de blog

Negatieve recensies

Negatieve recensies

Door Jasmijn op 31 augustus 2018

We vertellen graag waar we op vakantie gaan en wat we ervan vonden, zowel gevraagd als ongevraagd. Daarnaast zijn we erg nieuwsgierig wat onze voorgangers tegenkwamen en hoe zij het hebben ervaren, om zo een goede mening te vormen. De consument wordt hierin steeds machtiger en reviews, ratings, sterren, cijfers en beoordelingen op je website spelen een belangrijke rol. Lees de blog

Emoji's gebruiken in communicatie met klanten

Emoji's gebruiken in communicatie met klanten

Door Jasmijn op 17 augustus 2018

Even een berichtje naar een vriendin sarcastisch afsluiten met een 😉 of een blozend poppetje als je wederom vergeten bent om het thuisfront in te lichten dat je niet mee-eet. Ze worden landelijk gedoogd in allerlei communicatiekanalen (er is zelfs een world emoji day) maar hoe zit het nu in zakelijke communicatie? Is het dan al snel te amicaal of misschien juist lekker laagdrempelig? Wij zoeken het voor je uit! Lees de blog

Mobile-first indexering van Google

Mobile-first indexering van Google

Door Marijn op 3 augustus 2018

Elke keer als Google iets verandert in haar algoritme of hierover iets publiceert spitst heel tech- en marketingland zijn oren. "Wat betekent dit voor de techniek achter onze website?" en "Hoe moeten we hier met onze content marketing op inspelen?" Lees de blog

HTTPS stress

HTTPS stress

Door Jasmijn op 20 juli 2018

Leuk hoor die computertermen maar wat betekent het allemaal? En wat is het verschil tussen HTTP en HTTPS? Beiden zijn manieren voor het versturen van gegevens over internet. Het verschil zit hem in het versleutelen van deze gegevens. Dit is bij HTTPS beveiligd met een SSL certificaat en kan niet door anderen gelezen of aangepast worden. Lees de blog

Hoe kun je video's slim inzetten?

Hoe kun je video's slim inzetten?

Door Jasmijn op 6 juli 2018

Eindelijk heb je iedereen zover: jullie gaan een mooie video laten maken van het park. De koppen gaan bij elkaar en er wordt druk gespeculeerd hoe jullie dit het beste kunnen aanpakken. Mensen worden opgetrommeld en alles wordt aan kant gemaakt voor de beste shots. Het is een steengoede video geworden, eentje om trots op te zijn! En nu, waar ga je de video tonen? Lees de blog

Cookie gedoe, hoe zit het nu?

Cookie gedoe, hoe zit het nu?

Door Jasmijn op 22 juni 2018

Ik zat heerlijk aan de thee bij mijn moeder toen ze grinnikend de koektrommel voor mijn neus hield met de zin ”Accepteert u deze cookies?”. Hilarisch natuurlijk dat mijn moeder van 70 jaar de privacy hectiek even terugbrengt naar de keukentafel. Daarnaast is het ook een teken dat het erg leeft onder de mensen dus ook onder jouw bezoekers. Maar wat zijn cookies nu? En waarvoor worden ze gebruikt? En hoe leg je dit je bezoekers het beste uit? In dit artikel vertel ik je er meer over. Lees de blog

Zoekprestaties bijhouden en controleren met Google Search Console

Zoekprestaties bijhouden en controleren met Google Search Console

Door Wim op 19 december 2017

Google Search Console is een gratis dienst die wordt aangeboden door Google. Hiermee kun je controleren of je website goed wordt geïndexeerd en is opgenomen in de zoekresultaten van Google. Het is niet verplicht om Search Console in te stellen om gevonden te worden in Google, maar het helpt je wel beter inzicht te krijgen in de prestaties van je website in de zoekresultaten. Lees de blog

Meer weten?

Wilt u meer weten over onze internet marketing diensten?

Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Tel. +31 (0)73 - 627 12 40
E-mail info@holidaymedia.nl

Contact