073 - 627 1240

Holiday Media blogt

10 unieke webdesign trends voor 2019

10 unieke webdesign trends voor 2019

Door Jasmijn op 18 januari 2019

We zitten alweer op de helft van de eerste maand van 2019 en we kijken vol goede moed vooruit wat dit jaar ons gaat brengen. Welke trends moeten we in de gaten houden en waar liggen de grootse kansen in design en technologie? Wij hebben alle trends voor je op een rijtje gezet en presenteren je de 10 opvallendste trends. Laat je inspireren! Lees de blog

Haal alles uit je SocialCMS, 10 slimme tips!

Haal alles uit je SocialCMS, 10 slimme tips!

Door Jasmijn op 11 januari 2019

Met meer dan 150 tevreden gebruikers werken wij al 10 jaar met het SocialCMS. Naast de doorlopende ontwikkelingen in techniek en het uiterlijk van websites is het goed om met regelmaat weer in de materie te duiken om zo het optimale resultaat te behalen. Samen met deze 10 tips ga je fris en fruitig het nieuwe jaar in met je website. Lees de blog

Conversational Commerce. Een mooie term, maar wat betekent het?

Conversational Commerce. Een mooie term, maar wat betekent het?

Door Joris op 28 december 2018

Chat en messaging zijn al lang niet meer alleen bedoeld om vragen van klanten te beantwoorden. Door op het juiste moment een digitaal gesprek te beginnen, kun je zorgen dat jouw conversie een stuk hoger wordt. Benieuwd welke opvallende trends er spelen? Ik vertel je meer in deze blog. Lees de blog

In 5 stappen succes met waardevolle content

In 5 stappen succes met waardevolle content

Door Jasmijn op 14 december 2018

Iedere dag wordt er steeds meer gepubliceerd. Maar er is geen mens die dat allemaal vrijwillig gaat lezen. Dus een stukje kwaliteit en uniciteit is dan wel een vereiste. In deze blog geven we je 5 tips voor succes met je content. Lees de blog

WhatsApp voor je bedrijf?

WhatsApp voor je bedrijf?

Door Jasmijn op 30 november 2018

We kennen WhatsApp als een van de meest gebruikte manieren om gratis berichtjes naar elkaar te sturen via je telefoon. Kunnen we überhaupt nog wel zonder? Deze laagdrempelige berichtendienst heeft er sinds begin dit jaar een broertje bij. Namelijk de zakelijke variant, WhatsApp Business, speciaal voor bedrijven. Maar hoe werkt het? En wat zijn de voordelen als ondernemer? Laten we er even induiken. Lees de blog

Het schaarste principe, hoe werkt het?

Het schaarste principe, hoe werkt het?

Door Jasmijn op 16 november 2018

Laatste kans, op=op, nog maar 1 beschikbaar, dagaanbieding, beslis snel. Opperdepop! In deze blog leggen we uit wat het schaarste principe is en hoe je daar gebruik van kunt maken op je website. Lees de blog

Een meertalige website met succes

Een meertalige website met succes

Door Jasmijn op 31 oktober 2018

Is de helft van je doelgroep Duits- of Engelstalig? Dan is het wel zo slim om ze foutloos in hun moedertaal aan te spreken. Een lap tekst in Google Translate dekt dan niet meer de lading. Er komt namelijk veel meer kijken bij een goede meertalige website. Lees de blog

Zet de volgende stappen met Google Mijn Bedrijf

Zet de volgende stappen met Google Mijn Bedrijf

Door Jasmijn op 27 september 2018

Wist je dat naast informatie zoals openingstijden, contactgegevens en foto's, je nog veel meer kunt doen met Google Mijn Bedrijf? In dit artikel laten we in enkele concrete stappen zien hoe je Google Mijn bedrijf beter kunt inzetten. Lees de blog

De kracht van een goed logo

De kracht van een goed logo

Door Jasmijn op 14 september 2018

Je huisstijl is een belangrijk onderdeel van je bedrijfsidentiteit. Het draagt bij aan de naamsbekendheid en zorgt voor herkenning en beleving bij je gasten. Vaak is het logo het eerste wat een gast ziet. Alleen, wat maakt nou een logo een goed logo? Je wilt tenslotte een professionele indruk maken die past bij je imago en opvalt tussen alle concurrenten. Hier 5 tips die helpen bij het laten creëren van een goed logo. Lees de blog

Negatieve recensies

Negatieve recensies

Door Jasmijn op 31 augustus 2018

We vertellen graag waar we op vakantie gaan en wat we ervan vonden, zowel gevraagd als ongevraagd. Daarnaast zijn we erg nieuwsgierig wat onze voorgangers tegenkwamen en hoe zij het hebben ervaren, om zo een goede mening te vormen. De consument wordt hierin steeds machtiger en reviews, ratings, sterren, cijfers en beoordelingen op je website spelen een belangrijke rol. Lees de blog

Emoji's gebruiken in communicatie met klanten

Emoji's gebruiken in communicatie met klanten

Door Jasmijn op 17 augustus 2018

Even een berichtje naar een vriendin sarcastisch afsluiten met een 😉 of een blozend poppetje als je wederom vergeten bent om het thuisfront in te lichten dat je niet mee-eet. Ze worden landelijk gedoogd in allerlei communicatiekanalen (er is zelfs een world emoji day) maar hoe zit het nu in zakelijke communicatie? Is het dan al snel te amicaal of misschien juist lekker laagdrempelig? Wij zoeken het voor je uit! Lees de blog

Mobile-first indexering van Google

Mobile-first indexering van Google

Door Marijn op 3 augustus 2018

Elke keer als Google iets verandert in haar algoritme of hierover iets publiceert spitst heel tech- en marketingland zijn oren. "Wat betekent dit voor de techniek achter onze website?" en "Hoe moeten we hier met onze content marketing op inspelen?" Lees de blog

HTTPS stress

HTTPS stress

Door Jasmijn op 20 juli 2018

Leuk hoor die computertermen maar wat betekent het allemaal? En wat is het verschil tussen HTTP en HTTPS? Beiden zijn manieren voor het versturen van gegevens over internet. Het verschil zit hem in het versleutelen van deze gegevens. Dit is bij HTTPS beveiligd met een SSL certificaat en kan niet door anderen gelezen of aangepast worden. Lees de blog

Hoe kun je video's slim inzetten?

Hoe kun je video's slim inzetten?

Door Jasmijn op 6 juli 2018

Eindelijk heb je iedereen zover: jullie gaan een mooie video laten maken van het park. De koppen gaan bij elkaar en er wordt druk gespeculeerd hoe jullie dit het beste kunnen aanpakken. Mensen worden opgetrommeld en alles wordt aan kant gemaakt voor de beste shots. Het is een steengoede video geworden, eentje om trots op te zijn! En nu, waar ga je de video tonen? Lees de blog

Cookie gedoe, hoe zit het nu?

Cookie gedoe, hoe zit het nu?

Door Jasmijn op 22 juni 2018

Ik zat heerlijk aan de thee bij mijn moeder toen ze grinnikend de koektrommel voor mijn neus hield met de zin ”Accepteert u deze cookies?”. Hilarisch natuurlijk dat mijn moeder van 70 jaar de privacy hectiek even terugbrengt naar de keukentafel. Daarnaast is het ook een teken dat het erg leeft onder de mensen dus ook onder jouw bezoekers. Maar wat zijn cookies nu? En waarvoor worden ze gebruikt? En hoe leg je dit je bezoekers het beste uit? In dit artikel vertel ik je er meer over. Lees de blog

Zoekprestaties bijhouden en controleren met Google Search Console

Zoekprestaties bijhouden en controleren met Google Search Console

Door Wim op 19 december 2017

Google Search Console is een gratis dienst die wordt aangeboden door Google. Hiermee kun je controleren of je website goed wordt geïndexeerd en is opgenomen in de zoekresultaten van Google. Het is niet verplicht om Search Console in te stellen om gevonden te worden in Google, maar het helpt je wel beter inzicht te krijgen in de prestaties van je website in de zoekresultaten. Lees de blog

Hotjar geeft inzicht in bezoekersgedrag

Hotjar geeft inzicht in bezoekersgedrag

Door Joris op 14 december 2017

Om inzicht te krijgen in het zoekgedrag van potentiële gasten op een website wordt vaak Google Analytics ingezet. Hier is waardevolle informatie uit te halen, maar er zijn nog meer mogelijkheden. Al enige tijd is Hotjar goed op weg om een hele nieuwe kijk te geven op het gedrag van websitebezoekers. Lees de blog

Hoe presteert je website? Haal waardevolle informatie uit Google Analytics

Hoe presteert je website? Haal waardevolle informatie uit Google Analytics

Door Marijn op 12 december 2017

Je hebt vast al wel een idee hoeveel bezoekers je website maandelijks ongeveer krijgt. Google Analytics biedt standaard een schat aan waardevolle gegevens over het gebruik van je website. In deze blog geeft Marijn een aantal concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt als je nog niet zo bedreven bent in het gebruik van Google Analytics. Lees de blog

‘Oldvertising’ - spreek de taal van de babyboomer

‘Oldvertising’ - spreek de taal van de babyboomer

Door Jasmijn op 7 december 2017

Het beeld van rollators en hoortoestellen als we aan 50-plussers denken, is zo stoffig als de naam 50-plusser zelf. Helemaal omdat in 2019 meer dan 50% boven de 50 jaar oud is in Nederland. Een toenemende groep met niet alleen het geld, maar ook de tijd om het te besteden. Maar willen ze wel aangesproken worden op hun leeftijd in termen als ‘levensgenieters’, ‘senioren’ of ’50-plussers’? Zo niet, hoe dan wel? Lees de blog

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Algemene Verordening Gegevensbescherming

Door Hans op 9 november 2017

Binnenkort gaat een nieuwe wettelijke regeling voor bescherming van privacygegevens van kracht. De zogenaamde Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) is een Europese regeling die de huidige Nederlandse regeling (Wet bescherming persoonsgegevens) op 25 mei 2018 gaat vervangen. Lees de blog

Emotie-marketing met de juiste content

Emotie-marketing met de juiste content

Door Jasmijn op 12 oktober 2017

“Wij zijn rationeel denkende creaties die enkel en alleen rationele weloverwogen beslissingen maken”. Nope! Dit is allesbehalve waar. Lees de blog

De massamedia op de schop, tijd voor persoonlijke marketing

De massamedia op de schop, tijd voor persoonlijke marketing

Door Jasmijn op 5 oktober 2017

Het idee lijkt simpel, persoonlijke marketing voor al je klanten. De realiteit blijkt net even moeilijker, tijdrovender en omslachtiger te zijn. Het is dus makkelijker gezegd dan gedaan. De termen; one-to-one-marketing, yin-yangmarketing, database marketing, hyper personalized marketing zijn stuk voor stuk prachtige termen om indruk te maken op een feestje maar wat betekent het in de realiteit? Lees de blog

Revenue management in de recreatiebranche

Revenue management in de recreatiebranche

Door Hans op 28 september 2017

Het bieden van de juiste prijs, voor het juiste product, aan de juiste persoon, op de juiste plek en dat allemaal op het juiste moment. Om zo de omzet te optimaliseren. Dat is revenue management. Wat betekent het voor de recreatiebranche? Lees de blog

Veilig online reserveringen betalen

Veilig online reserveringen betalen

Door Marijn op 21 september 2017

Hoe bied je je gasten de zekerheid van veilig online betalen en welke mogelijkheden zijn er? En geldt dit ook voor de buitenlandse gasten? Lees de blog

Meer weten?

Wilt u meer weten over onze internet marketing diensten?

Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Tel. +31 (0)73 - 627 12 40
E-mail info@holidaymedia.nl

Contact