Geschreven door Jasmijn Pols op vrijdag 17 januari 2020
Landingspagina's inzetten om van je bezoekers klanten te maken. Dat is een slimme manier om bezoekers te laten landen en juist te informeren en te overtuigen door alleen hetgeen te tonen wat echt relevant voor ze is. Ik leg je uit waarom dit een goed idee is en waar een succesvolle landingspagina aan moet voldoen.
Zo bespreek ik in deze blog het volgende:
Het creëren van een goede landingspagina kost veel tijd en energie. Al is het wel aan te raden om bezoekers vanuit een advertentie door te sturen naar een landingspagina in plaats van een overzichtspagina. Dat heeft de volgende voordelen:
Het doel van een landingspagina kan verschillend zijn en hangt af van de wensen. Wat wil je zelf graag bereiken? Wil je de websitebezoekers alleen informeren? Waarschijnlijk niet. Je wilt dat ze een bepaalde actie of handeling uitvoeren. Stel daarom per landingspagina je doelstellingen vast en bepaal vervolgens wat je daarvoor nodig hebt. Zodat je deze doelstellingen kunt verwezenlijken. Dit kunnen doelstellingen zijn zoals:
Landingspagina's zijn lastig te vergelijken omdat ze allemaal anders zijn ingestoken. Dit omdat iedere pagina een eigen doel heeft. Al is er wel een aantal elementen die belangrijk zijn bij de creatie van een landingspagina:
Inspiratie nodig? Download hier een wireframe van een voorbeeld landingspagina.
Naast dat de landingspagina aan de voorgaande punten moet voldoen is het ook van belang dat het geheel ook technisch goed in elkaar zit. De techniek bepaalt mede hoe je website wordt gevonden en hoe deze dan wordt weergegeven op diverse apparaten. Deze technische kant zorgt er ook voor dat je je resultaten kunt meten. Je wilt tenslotte ook weten of je doelstellingen zijn behaald. Met behulp van bijvoorbeeld Google Analytics kun je je statistieken meten en analyseren. Je kunt zelfs nog een stapje verder gaan en je landingspagina's gaan A/B-testen. Zo kun je de pagina blijvend optimaliseren.
Jasmijn is Online Content Marketeer bij Holiday Media.
Het vertellen van het juiste online verhaal om uw doelgroep te bereiken. Niet schrijven wat mensen moeten lezen maar wat ze willen lezen. Dat is de basis.
Met de 5 tips in deze blog kun je snel zelf aan de slag met het maken van een goede landingspagina. Kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag op weg.
Door Max op 22 april 2022
Google stopt volgende jaar met Universal Analytics. Google Analytics 4 (GA4) is de opvolger en heeft veel nieuwe mogelijkheden. Hoog tijd dus om hier wat meer over te vertellen.
Door Joris op 29 juli 2020
Een belangrijk onderdeel van het traject van de bezoekers van je website is hun zoektocht. Waar vinden ze de informatie die ze zoeken? En hoe breng je dit goed in beeld zodat je hiervan kunt leren? Je moet als het ware in de huid kruipen van je potentiële klant en meebewegen in de manier waarop we door de tijd heen op zoek gaan naar informatie.
Door Jasmijn op 28 februari 2020
Een nieuwe website is een grote maar ook een uitdagende klus. Er liggen vast nog wel ergens folders met pakkende teksten die we kunnen hergebruiken en een neef heeft ooit eens leuke foto's gemaakt op het terrein. Als we dat combineren met de kleur blauw uit het logo zijn we al een heel eind toch? Of toch niet? In deze blog leggen we graag de voordelen uit van een “content first” aanpak bij de ontwikkeling van een nieuwe website.
Door Jasmijn op 14 februari 2020
Een website groeit met je bedrijf mee en moet altijd up-to-date zijn. Het is vaak het eerste contactmoment met een bezoeker en kan alles maken of breken. Dit kan door het updaten van het design maar ook zeker de techniek draagt bij aan de ontwikkeling van je website. In deze blog geven we 7 goede redenen voor een vernieuwing van je website.