073 - 627 1240
7 goede redenen om te investeren in een nieuwe website

7 goede redenen om te investeren in een nieuwe website

Geschreven door Jasmijn Pols op vrijdag 14 februari 2020

Wees eens eerlijk, hoe vaak kijk jij kritisch naar je website? Deel je deze met trots als het visitekaartje van je bedrijf? En bereik je de resultaten die je voor ogen hebt? Of schaam je je stiekem en ben je eigenlijk toe aan een nieuwe website?

Een website groeit met je bedrijf mee en moet altijd up-to-date zijn. Het is vaak het eerste contactmoment met een bezoeker en kan alles maken of breken. Dit kan door het updaten van het design maar ook zeker de techniek draagt bij aan de ontwikkeling van je website. Hieronder geef ik 7 goede redenen voor een vernieuwing van je website.

1. Niet de gewenste resultaten

Vallen de bezoekersaantallen tegen? En als er bezoekers komen, gaan ze dan snel weer weg zonder contact met jou op te nemen? Wat een gemis. Het is natuurlijk de bedoeling dat je website je iets oplevert. Nu vergt een goed werkende en vindbare website wel tijd en aandacht. Als je er veel werk insteekt en de resultaten blijven uit, dan passeert de gedachte voor een nieuwe website wellicht de revue. Wanneer de huidige website niet meer voldoet aan de standaarden van nu, is het verstandig hier eens goed naar te kijken.

2. Onvriendelijk voor mobiele bezoekers

Een website wordt tegenwoordig vaker onderweg bekeken dan dat de computer wordt aangeslingerd om eens op internet te surfen. Dat betekent dat het belangrijk is dat een website geschikt moet zijn voor mobiele bezoekers op welk apparaat dan ook. Als je terugkijkt in analytics en het grootste aandeel van je bezoeker is afkomstig van mobiel, dan weet je dat je dit in goede banen moet leiden. Is een website niet geschikt voor mobiel dan haken bezoekers meteen af en gaan ze naar de volgende website die dat wel is.

3. Het design voldoet niet meer

Uiteraard is het belangrijk dat je website naar behoren werkt en het liefst nog een beetje snel ook. Al wil het oog ook wat natuurlijk. Sommige designs zijn vanuit een hype ontstaan of gebaseerd op kennis van toen. Deze verandert voortdurend en kan na een paar jaar al geheel verouderd en stoffig zijn. Ontwikkelingen gaan snel en het design kan een paar jaar later alweer helemaal ‘uit’ zijn. Afhankelijk van je doelgroep kan dit veel impact hebben.

4. Je hebt het beheer niet in handen

Is het aanpassen van teksten, foto's en indeling altijd een gedoe? Of heb je het beheer niet in eigen handen en moet je voor iedere aanpassing een bureau bellen? Door een Content Management Systeem (CMS) te gebruiken heb je de vrijheid om zelf aanpassingen te doen waar en wanneer je wilt. Zo ben je niet meer afhankelijk en heb je zelf de controle in handen.

5. De gebruiks­vriendelijkheid van je website is slecht

Schittert je website met zijn design en is hij ook mobiel te bezoeken, maar lopen bezoekers vast tijden het boeken of navigeren? Is je website mooi, maar totaal niet gebruiksvriendelijk en zoeken bezoekers zich een ongeluk voor informatie? Dat kan een hoop conversie schelen.

6. Stagneren groei via zoekmachines

Het is van groot belang dat je website goed vindbaar is in zoekmachines. Dit is te bereiken met een goede zoekmachineoptimalisatie, al veranderen de algoritmes voor SEO regelmatig. Zo waren we voorheen vooral bezig om zoveel mogelijk zoekwoorden in teksten te stoppen, terwijl het tegenwoordig meer en meer gaat om goede kwalitatieve content. Daarom doen relevante blogs zoals deze het goed 😉. Al komt er wel iets meer bij kijken dan een leuke passende tekst. Is je website al enkele jaren oud? Of zit er geen groei in je bezoekers via Google? Dan kan een nieuwe website dit aanzienlijk verbeteren.

7. Trage website

Als er iets is wat wij mensen niet hebben tijdens het speuren op het internet is het vooral geduld. Een trage website kost je niet alleen klanten als ze meteen wegklikken, het is ook nog eens slecht voor je ranking in Google. Een snelle website verbetert en optimaliseert de gebruiksvriendelijkheid. De reden van een trage website kan aan van alles liggen. Iets waar wij graag bij helpen om dit voor je te onderzoeken.

Over Jasmijn Pols

Jasmijn is Online Content Marketeer bij Holiday Media.

Het vertellen van het juiste online verhaal om uw doelgroep te bereiken. Niet schrijven wat mensen moeten lezen maar wat ze willen lezen. Dat is de basis.

Ben jij nog trots?

Ook trots kunnen zijn op je website en meer succes boeken? Neem dan contact op met één van onze consultants ze vertellen je graag meer.

Neem contact op

Lees ook deze blogs

Het ontwerpproces in beeld

Het ontwerpproces in beeld

Door Niels op 31 januari 2020

Tijdens mijn studie Communicatie en Multimedia Design ben ik in contact gekomen met de ontwerpcirkel. Dit is een manier waarmee je houvast krijgt tijdens het ontwerpproces van een product.

Lees de blog

Boek succes met slimme landingspagina's

Boek succes met slimme landingspagina's

Door Jasmijn op 17 januari 2020

Landingspagina's inzetten om van je bezoekers klanten te maken. Dat is een slimme manier om bezoekers te laten landen en juist te informeren en te overtuigen door alleen hetgeen te tonen wat echt relevant voor ze is.

Lees de blog

Het succes van 2019 in een infographic

Het succes van 2019 in een infographic

Door Wim op 31 december 2019

Het succes van 2019, we maakten het mogelijk met 14 enthousiaste Holidayers. Bekijk het jaar in deze infographic.

Lees de blog

Verslag van de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg

Verslag van de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg

Door Max op 15 november 2019

Op 26, 27 en 28 november was de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs in Hardenberg en wij stonden hier in onze knalblauwe stand.

Lees de blog