Kent gastvrijheid grenzen? Heeft digitalisering invloed op de manier waarop we gastvrijheid verlenen en ontvangen? Halen we alles uit onze customer service?
Op dinsdag 8 oktober organiseerden wij een live event in het teken van ‘Grenzeloze gastvrijheid’. Een inspirerende relatiedag met interessante sprekers uit het bedrijfsleven. Op een unieke historische locatie midden in de natuur presenteerden we nieuwe online ontwikkelingen. Samen met collega's uit de recreatiebranche keken we naar de ideale invulling van gastvrijheid, klantvriendelijkheid en de optimale customer journey.
Het is erg goed om buiten je dagelijkse werkplek om, met collega’s uit de branche, te praten over wat je in de toekomst nog kunt verbeteren op het gebied van digitale gastvrijheid. Wij gingen naar huis vol inspiratie & energie!
Wat leuk om te gast te zijn op het Live Event van Holiday Media, waar de medewerkers van Holiday Media zelf op een leuke, interactieve en soms grappige wijze ons meenamen in nieuwe trends en ontwikkelingen. lees meerGaaf om te ervaren dat onze leverancier meegaat in deze belangrijke nieuwe trends. Daarnaast was de locatie gaaf en de fortvrouw inspirerend!
Zeer interessante dag over gastvrijheid waarin techneuten lieten blijken te snappen dat het nog steeds om mensen gaat en dat de techniek dus geen doel op zich is.
Holiday media's live event is een inspirerende en gezellige dag; waarbij naast alle informatie die gegeven wordt, het ook goed is om het gehele team van HM te ontmoeten. En dat op een bijzondere locatie! Complimenten voor de organisatie!
10.30 Ontvangst met koffie en thee
11.00 Welkomstwoord
11.15 Korte lezing over gastvrijheid (Nienke Strikwerda)
11.45 Chatbots en nieuwe online trends (Twan Vennix en Joris Mooten)
12.15 #durftezeggen, interactief spel met stellingen
13.00 Lunch
13.45 #durfuitteleggen, samenvatting #durftezeggen
14.00 Online gastvrijheid in de praktijk (Jasmijn Pols en Marijn Eijsink)
14.30 Presentatie GeoFort en rondleiding (Willemijn Simon van Leeuwen)
15.15 Pauze
15.30 Gastvrijheidsindustrie benaderd vanuit de hotellerie (Jaap Funnekotter)
16.30 Borrel
De cirkel is rond als een organisatie gastvrij is: gastvrijheid zorgt voor loyale gasten of klanten, die hun waardering verspreiden en uitspreken. Waardoor jij weer meer werkplezier voelt en vanuit je passie en hart kunt werken. Dit wordt weer opgemerkt door de gast, die daardoor weer loyaler wordt of blijft. lees meerInvesteren in gastvrijheid brengt geld in het laatje en vermindering in kosten, veroorzaakt door onder andere een vermindering in investering in nieuwe klanten. Gelet op de vuistregel dat klanten werven vijf keer duurder is dan klanten behouden. Met veel energie en enthousiasme verhoogt ze het bewustzijn op dit onderwerp en wat voor goeds het kan brengen.
Vandaag de dag moet klantenservice nog sneller zijn dan ooit. Behalve kwaliteit wordt snelheid ook steeds belangrijker. Speel je als bedrijf hier al genoeg op in? Dan bieden chatbots uitkomst. Deze virtuele assistent die klanten snel en eenvoudig te woord staat vanuit een live chatomgeving. lees meerIs een chatbot nog te ver van je bed of is het dichterbij dan je denkt? Zet de chatbot in als een waardevolle tool voor de customer journey. Joris en Twan vertellen alles over deze ontwikkeling en de vele mogelijkheden die een chatbot kan bieden.
Online gastvrij zijn, hoe doe je dat? Gastvrijheid begint niet bij aankomst maar bij de eerste online oriëntatie. Hoe geef je online jouw gast het gevoel dat overal aan gedacht is en jullie juist hem of haar een hele fijne vakantie gaan bieden? lees meerWat moet je automatiseren en wat juist niet? Jasmijn en Marijn vertellen meer over online gastvrij zijn en hoe je dit slim kunt inpassen in de online klantreis. Met praktische voorbeelden, do's en don'ts laten we je zien dat online gastvrijheid verder gaat dan de "over ons" pagina.
De eigenaresse van het GeoFort neemt je mee in haar verhaal in combinatie met een rondleiding. Hierbij vertelt ze over het wijzigen van het bestemmingsplan van het GeoFort. De complete verandering van een vervallen monument naar een creatief en educatief platform. lees meerHoe is dit tot stand gekomen en hoe gaat het GeoFort om met klantvriendelijkheid? Welke leerzame obstakels zijn er overwonnen om het “Beste Kindermuseum van de wereld” te worden?
Een meeslepend en interactief verhaal over hoe bedrijven buiten de gastvrijheidsindustrie gebruik kunnen maken van de dienstverleningsconcepten uit de internationale tophotellerie. Via deze invalshoek is onmiddellijk te duiden wat er wel of niet deugt aan de dienstverlening. lees meerVandaar uit neemt Jaap de toehoorders mee in een interactieve presentatie langs onderwerpen als de veranderende consument, klantbeleving, klantloyaliteit en klantretentie.