073 - 627 1240
Recreatiepark De Leistert

Projectcase

Recreatiepark De Leistert

Waarom een nieuwe website?

Samen met Recreatiepark De Leistert en Effecty (online marketing partner) hebben we gekeken naar de ontwikkelingen van de website en de veranderingen in de markt. Vanuit het uitgebreide voortraject bleek de ‘oude’ website niet overal aan te sluiten op de optimale customer journey voor de gast die De Leistert wil bedienen. Daarnaast gaan de technologische veranderingen onveranderd hard. Om voorop te blijven lopen in bijvoorbeeld de mobile benadering van de website bleek het ontwikkelen van een nieuwe website een must.

Veel te vertellen

Op De Leistert in Roggel (Limburg) is van alles te beleven en te boeken. Met 570 kampeerplaatsen, 70 verhuuraccommodaties en ruim 250 luxe bungalows zijn de mogelijkheden qua verblijf enorm. Ook op het park is de keuze reuze: zo is er een enorme indoor speeltuin, een overdekt plaza, meerdere restaurants, een overdekt zwembad en een outdoor waterspeeltuin.

Als je zó veel te vertellen hebt is een optimale structuur en navigatie heel belangrijk. Hierbij zijn we continue samen op zoek gegaan naar de beste oplossingen om de grote hoeveelheid informatie duidelijk over te brengen. Je wil informatie niet te ver wegstoppen, maar je gast ook niet direct vermoeien met een enorme bak aan informatie.

Mobile first

Mobile first

Hoe navigeert een mobiele bezoeker door je website? Hoe boekt iemand op mobiel, of belangrijker: waarom haakt een mobiele boeker af? Hoe creëer je een optimale gebruikerservaring voor je mobiele bezoekers? Dit doe je door mobile-first te denken. Hierbij stellen we ons bij elke pagina of functionaliteit de vraag: wat zou voor een mobiele bezoeker de optimale gebruikerservaring zijn? Dit levert hele verfrissende inzichten op.

In de ontwikkeling zijn enkele mooie mobile first technieken toegepast. Zo worden de blokken op de homepage op mobiel in een mooie slider getoond in plaats van onder elkaar. Ook hebben we de mobiele werking van functionaliteiten als kalenders en filters nog eens goed onder de loep genomen om een optimále in plaats van goed werkende mobiele gebruikerservaring te hebben. In elk functioneel detail is veel aandacht besteed om juist ook op mobiel de optimale gebruikerservaring te creëren.

Je weg vinden

In de eerste stap kiest een bezoeker voor een 4-persoons bungalow en nog niet voor de specifieke uitvoering. Een stap verder kan er gewisseld worden van uitvoering en kunnen deze met elkaar vergeleken worden.

Dit zorgt ervoor dat in de stap daarvoor geen lijst van 50 accommodaties met alle mogelijke uitvoeringen wordt getoond (dit zou een overkill zijn aan keuzes en informatie in deze stap), maar een overzichtelijk overzicht van de accommodatiesoorten.

Uitvoeringen van accommodaties vergelijken

Beleving

Om een stapje verder te gaan dan alleen een webpagina met tekst en beeld zijn er belevingspagina’s ontwikkeld. Deze pagina's hebben een magazine-achtige uitstraling en vertellen al scrollend door de pagina een visueel verhaal over een thema. (bijvoorbeeld “waterpret”)

...
Snel online reserveren in de one-page boekingsstraat

One-page Boekingsstraat

Uit alle onderzoeken en onze eigen ervaringen blijkt dat een korter boekingsproces leidt tot meer boekingen. Hoe minder keuzes de boeker krijgt, hoe sneller hij geneigd zal zijn de boeking af te ronden. Elke keuze, ook al is deze optioneel, kan een stressmoment of drempel worden en daarmee de boeking in de weg staan.

Voor dit project is een one page boekingspagina op maat gemaakt. Op deze pagina kan je in één snel proces het reisgezelschap en de persoonlijke gegevens invoeren en een eventuele voorkeursboeking op de plattegrond maken. Overige zaken zoals het bijboeken van extra's, het invoeren van medereizigers en het doen van een online betaling kunnen allemaal ná boeking gedaan worden.

Max Hermans van Recreatiepark de Leistert

Mooie samenwerking

Ik ben voorstander van korte lijnen, vaste (en goed bereikbare!) contactpersonen en leg de lat hoog qua oplevering van het eindproduct. Wij werkten het afgelopen jaar zeer intensief samen, met name met Marijn. Het was een intensief project waar soms bijna onmogelijke vraagstukken toch werden opgelost. En het resultaat mag er zijn!

Max Hermans van Recreatiepark de Leistert

Agile werkwijze

Marijn Eijsink, projectmanager bij Holiday Media:

De ontwikkeling van deze website is volledige agile gegaan. Met 4-wekelijkse overlegsessies is elke deeloplevering uitgebreid getest en geoptimaliseerd en heeft De Leistert zelf de touwtjes in handen gehad qua prioritering van werkzaamheden en het moment van livegaan. Door de inbreng van meerdere partijen (design, marketing, klant) is er zeer intensief en grondig gewerkt om tot dit mooie resultaat te komen.

Voor meer informatie over het project voor Recreatiepark de Leistert, kunt u contact opnemen met Marijn.

Uw project?

Heeft u vragen over dit project of bent u nieuwsgierig wat wij voor u kunnen betekenen? We denken graag met u mee.

Neem contact op