073 - 627 1240
Content met je content?

Content met je content?

Geschreven door Jasmijn Pols op donderdag 7 september 2017

Je hoort het tegenwoordig overal. Goede content is belangrijk voor je website. Maar wat is nu goede content en waarom is het zo belangrijk? Wij zetten enkele belangrijke lessen op een rijtje.

Digibesitas

Teksten kopiëren uit een stoffige brochure die je nog hebt liggen lijkt gemakkelijk maar is een absolute dooddoener. Het medium waarop de informatie wordt getoond is anders, dus ook het gebruik. Online teksten moeten ‘scanbaar’ zijn voor de lezer. Het snel kunnen vinden van de gewenste informatie is van groot belang.

Laat Caps Lock met rust

CAPS LOCK FREE ZONE!

We willen vaak veel vertellen en in die massa van informatie zijn er ook nog eens onderdelen die extra aandacht vragen. MAAR CAPSLOCK!!! EN VEEL!!!! Is niet alleen erg achterhaald maar oogt enorm schreeuwerig en agressief. Probeer dit op te lossen met verschillende kleuren, lettergroottes of dikgedrukte letters. Maar laat die Caps Lock MET RUST!!

Recreatie fotografie

Echt beeldmateriaal

Vermijd stockfotografie en gebruik echt beeldmateriaal. Dit spreekt meer aan en maakt je website authentiek. Heb je het over een gezellige receptie, laat deze dan ook zien. Zorg dat beelden ondersteunend zijn bij de tekst. Zodat er bij kinderanimatie geen afbeelding staat van jeu-de-boulende senioren. Al is het gemakkelijk een foto te maken met je iPhone, het belang van professionele fotografie draagt bij aan de identiteit van je organisatie.

Leef je in

Schrijf voor de doelgroep die je website bezoekt. Zijn het jonge moeders die tussen het reilen en zeilen van het gezin een vakantie boeken of juist senioren met zeeën van tijd? Probeer de gedachte, de belevingswereld en de reis van de (potentiële) klant naar jouw website te begrijpen. Sluit je tone-of-voice aan op de belevingswereld van de lezer. Schrijf niet wat ze moeten lezen maar schrijf wat ze willen lezen.

Aandacht voor SEO

Als je je stinkende best hebt gedaan met levende content en aansluitende fotografie dan wil je ook dat mensen het online kunnen vinden. Bovenaan in Google staan is geen gemakkelijke opgave. Bedenk daarom goed waar jouw doelgroep op zoekt. Is dit bijvoorbeeld: Camping met Zwembad Brabant, Kamperen met hond aan zee of Klein vakantiepark in Friesland? Zorg dan dat je deze zoektermen verwerkt in tekst, beeld en video.

Actie, reactie

Nu je de bezoeker hebt geboeid, wil je uiteindelijk dat het resulteert in een boeking. Laat ze dan ook niet eerst 3 verschillende tarievenlijsten downloaden maar zorg voor een duidelijke actieknop die doet wat de bezoeker verwacht: Boek direct, Zoek & Boek, Bekijk en vergelijk, Toon resultaten of Zie aanbieding.

Call to action

Wat goed!

Hoi, wat goed dat je op die grote, dikke actieknop geklikt hebt. Dat is precies wat we bedoelen! Zorg er altijd voor dat er één actie-element in het oog van de bezoeker spingt. Hij zal dan snel geneigd zijn dié actie te volgen.

Tot slot

Wij begrijpen bij Holiday Media als geen ander dat het schrijven en optimaliseren van bestaande content enorm veel tijd en aandacht vraagt. Iets wat niet altijd beschikbaar is in drukke periodes. Benieuwd wat wij voor jullie kunnen beteken of meer weten over contentmarketing? Neem dan contact met ons op!

Over Jasmijn Pols

Jasmijn is Online Content Marketeer bij Holiday Media.

Het vertellen van het juiste online verhaal om uw doelgroep te bereiken. Niet schrijven wat mensen moeten lezen maar wat ze willen lezen. Dat is de basis.