Geschreven door Kaj van Houten op maandag 8 februari 2016
Is het u al opgevallen dat de zoekmachine van Google steeds meer informatie over een (recreatie)bedrijf gaat tonen bij de zoekresultaten?
Openingstijden, telefoonnummers, adresgegevens, foto's, type bedrijf en nog veel meer informatie wordt getoond indien van toepassing en relevant op de zoekopdracht. Allemaal om het gebruikersgemak te vergroten van degene die aan het zoeken is in Google! Maar waar haalt Google deze informatie vandaan, niet alleen uit de website...
Met Google Mijn Bedrijf kunt u zelf uw bedrijfsinformatie definiëren zodat deze altijd goed weergegeven wordt op Google (Search, Maps en Google+) en klanten u altijd kunnen vinden op elk device als mobiel en tablet. Deze online tool vormt een gratis aanvulling op uw bestaande website door een openbare identiteit en aanwezigheid van uw bedrijf te creëren op Google.
Ga naar business.google.com/manage/ en log in met uw Google bedrijfsaccount. Bent u nog ingelogd met uw privé-account, bijvoorbeeld voor Gmail, log dan eerst uit. Heeft u nog geen Google account voor uw bedrijf, dan kunt u dat op deze pagina aanmaken.
Zoek uw bedrijf en selecteer deze. Heeft u een nieuw bedrijf of is uw bedrijf nog niet bekend bij Google, dan kunt u uw bedrijf toevoegen.
Bevestig uw keuze en geef aan dat u bevoegd bent het bedrijf te beheren.
Om de kwaliteit en veiligheid van uw bedrijfsgegevens te vergroten moet de registratie eenmalig geverificeerd worden door middel van een unieke code. Deze zal Google u per post of telefoon toesturen.
Wilt u meer informatie over wat Google Mijn Bedrijf voor u kan betekenen of heeft u vragen over deze blog? Neem gerust contact met mij contact op.
Heeft dit artikel u aan het denken gezet of zou u graag meer informatie willen over een specifiek onderwerp? Graag horen we dit van u! We denken graag vrijblijvend met u mee.