Online zichtbaar het nieuwe jaar in

Online marketing tips: Hoe vergroot je in 2021 de online zichtbaarheid van je bedrijf?

Een turbulent 2020 ligt achter ons. Ondanks dat er voor 2021 nog veel onzeker is, heeft 2020 bewezen dat er voor de Nederlandse vakantiebranche voldoende hoop en perspectief is.

Een nieuw jaar is weer een goed moment om te kijken naar je website en online marketing. Graag praten wij je bij over belangrijke ontwikkelingen qua online zichtbaarheid en hoe je dit voor jouw website kan toepassen. Triggert het je om hier concreet mee aan de slag te gaan? Of heb je zelf al ideeën hoe je jouw online zichtbaarheid kan vergroten? We denken graag met je mee hoe we je hierin kunnen helpen, ondersteunen of ontzorgen!

 •  Google Analytics versie 4
 •  Structured data
 •  Organische vindbaarheid verbeteren
 •  Posts op Google Mijn Bedrijf
 •  Adverteren met Google Ads
 •  Social advertising en remarketing op Facebook en Instagram


Google Analytics versie 4

Google Analytics 4

Voor vrijwel alle websites die wij ontwikkelen gebruiken we Google Analytics om statistieken te verzamelen. Wanneer je HolidayAgent online boeken gebruikt maak je ook al gebruik van de e-commerce tracking. Google Analytics heeft sinds kort een geheel nieuwe variant (GA4) waar statistieken in basis flink anders benaderd worden. Omdat Google uiteindelijk gaat overstappen en op deze versie gaat doorontwikkelen adviseren we om GA4 alvast in te richten en schaduw te laten draaien naast de huidige versie. Zo kan GA4 alvast data gaan verzamelen en heb je in de toekomst al veel waardevolle historische data.

Interesse? We richten GA4 graag voor je in met aanvullend daarop een persoonlijk webinar waarin we de structuur en de verschillen met de huidige Analytics toelichten.


Ja, ik wil upgraden naar GA4


Lees meer over Google Analytics 4 in de blog van Marijn.


Opvallen in de zoekresultaten met Structured data

Waarschijnlijk heb je ze al weleens gezien in de zoekresultaten, de “veelgestelde vragen”. Deze veelgestelde vragen leest Google uit zogeheten “structured data”.

Google Analytics 4

Dit is een stukje code wat je toevoegt aan je website zodat Google deze vragen kan vinden en tonen in de zoekresultaten.

Hiermee maak je de website voor Google weer beter indexeerbaar en kan je je vermelding in de Google zoekresulaten pimpen. De veelgestelde vragen accepteren ook nog emoji's en vallen daarmee extra op in de zoekresultaten.

Wil je dit ook voor jouw website?


Ja, ik wil meer weten over Structured data


Organische vindbaarheid in zoekmachines verbeteren?

Hoe goed je website in Google wordt gevonden is afhankelijk van veel factoren. Naast het aantal zoekwoorden in je website en het aantal websites dat naar jouw website verwijst, gaan steeds meer factoren een rol spelen. Denk hierbij aan veiligheid, snelheid, techniek maar ook gebruiksgemak. Ben je benieuwd hoe jouw website er voorstaat? Met gebruik van een aantal praktische tools kunnen we een gezondheidscheck doen van je website voor wat betreft de vindbaarheid van je website. Uit deze scan komen concrete verbeteradviezen voor zowel de techniek als de content van je website.

Interesse in zo'n scan?


Ja, ik wil een gezondheidscheck van mijn website


Posts op Google Mijn Bedrijf

Wist je dat je bij Google Mijn Bedrijf ook posts kunt plaatsen? Zo kun je evenementen, producten en diensten rechtstreeks publiceren bij zoekresultaten en op maps. Door posts te maken, kunt je relevante content op het juiste moment aan klanten laten zien wanneer ze je bedrijfsvermelding vinden op Google. Zo zijn ze nog sneller geneigd te klikken op deze informatie. Ideaal voor last-minutes of tijdelijke aanbiedingen. Het is zelfs mogelijk om een video te tonen die men dan meteen ziet bij de zoekresultaten.

Interesse om dit te gebruiken? We helpen je graag op weg met Google Mijn Bedrijf.


Ik wil aan de slag met Google Mijn Bedijf

Posts op Google Mijn Bedrijf

Google Ads

Google Ads

Advertenties in de Google zoekresultaten kunnen een goede aanvulling zijn op je online zichtbaarheid. Wil je bijvoorbeeld zeker weten dat je altijd bovenaan staat wanneer er gezocht wordt op je merknaam? Of is er op bepaalde zoekwoorden zoveel concurrentie dat er ‘organisch’ moeilijk tussen te komen is? Dan biedt een Google Ads campagne uitkomst. Ook kan je dit inzetten om gericht voor een bepaalde periode meer kwalitatief bezoek en omzet te realiseren.

Wij kunnen je helpen met het optimaal inrichten van de basiscampagne en het monitoren en optimaliseren naar aanleiding van de resultaten.

Benieuwd wat een (verbeterde) Google Ads campagne kan toevoegen voor jouw bedrijf?


Ja, ik wil aan de slag met online adverteren


Social advertising en remarketing op Facebook en Instagram

Om je bezoekers heel gericht te kunnen targeten biedt Facebook (en daarmee direct ook Instagram) de mogelijkheid om bezoekers je advertentie te laten zien als zij op je website geweest zijn. Dit kan je zo slim inrichten dat deze bezoekers dit bijvoorbeeld alleen te zien krijgen wanneer zij op een pagina van een accommodatie geweest zijn. Deze bekeken accommodatie kan je dan vervolgens weer in Facebook en Instagram laten zien waardoor de bezoeker herinnerd wordt aan die accommodatie die hij of zij misschien wel wilde gaan boeken!

Behalve enkel deze remarketing is er nog veel meer mogelijk met social advertising. Interesse? We helpen je graag op weg.


Ja, ik wil meer weten over remarketing

Volg ons op social media en blijf op de hoogte
Volg ons op Twitter Volg ons op Facebook Volg ons op Instagram Volg ons op LinkedIn Abonneer op ons YouTube kanaal

© 2021 Holiday Media, alle rechten voorbehouden