HolidayAgent Update: december 2018

HolidayAgent Update december 2017

U maakt gebruik van HolidayAgent om online boekingen via uw website te genereren. In deze update praten wij u graag bij over diverse ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden binnen HolidayAgent.

Het is alweer even geleden dat u van ons een update heeft ontvangen. Dat betekent echter niet dat wij stil hebben gezeten. In deze update vertellen wij u graag meer over:

 •  

Zelf synchronisaties starten

 •  

Overtuig door het tonen van schaarste

 •  

Meer ruimte voor aanvullende informatie bij artikelen

 •  

Alles in één keer betalen

 •  

API voor ontwikkelaars

 •  

Probeer de Gastenmailing module ACTIE

 •  

Nieuwe functies in Mijn Omgeving


Zelf synchroniseren, wel zo makkelijk

Iedere nacht synchroniseert HolidayAgent alle gegevens vanuit het reserveringssysteem. Zo worden de juiste prijzen en de actuele beschikbaarheid getoond. Nu komt het wel eens voor dat u wilt controleren of uw aanpassingen goed zijn doorgevoerd zonder dat u wilt wachten op de nachtsynchronisatie. Dan hebben wij goed nieuws!

U kunt dit nu helemaal zelf doen via de volgende stappen:

 1.  

Log in via https://booking.holidayagent.nl/admin

 2.  

Ga naar "Synchronisatie".

 3.  

In deze lijst ziet u de afgeronde en eventuele geplande synchronisaties.

 4.  

Zelf synchroniseren Via de knop "Voeg Synchronisatie" kunt u een synchronisatie toevoegen. U krijgt de keuze uit verschillende soorten synchronisaties. Selecteer "Volledige synchronisatie".

 5.  

Na het toevoegen van een synchronisatie verschijnt deze in de lijst "Overzicht synchronisaties" met daarbij de status en de geplande tijd. Als de synchronisatie voltooid is, wordt deze met een vinkje aangeduid.


 

Nu zelf synchroniseren

 

Overtuig door het tonen van schaarste

Het creëren van schaarste is een krachtig wapen om een twijfelende bezoeker over de streep te trekken. We schreven er eerder al een blog over. Een beperkt aanbod wordt in de beleving van de bezoeker meer waard. Dit noemen we inspelen op schaarste. Door het vermelden van resterende aantallen bij de zoekresultaten van objecten, creëert u het idee dat men snel moet beslissen. Anders lopen ze de aanbieding misschien nog mis. Samen met u bepalen we wanneer u deze melding wilt tonen en hoe dit het beste aansluit bij uw aanbod.

Let op: nog maar 1 beschikbaar

 

Vertel mij meer over deze meldingen

 

Meer ruimte voor aanvullende informatie bij artikelen

Wanneer de extra informatie in een icoontje bij een artikel niet volstaat is er nu de mogelijkheid om extra tekst met eventueel een link naar documenten toe te voegen bij artikelen. Dit kan in het extra veld genaamd "Aanvullende informatie".

Zo kunt u bijvoorbeeld extra informatie toevoegen bij een optionele annuleringsverzekering.

Aanvullende informatie

Alles in één keer betalen

Alles in één keer betalen

Met de optie "alles in één keer betalen" geeft u uw gasten de mogelijkheid om tijdens het boeken direct het volledige bedrag te betalen, in plaats van alleen de eerste aanbetalingstermijn. De gast kiest of hij alleen de aanbetaling, of juist het hele bedrag meteen wil voldoen. Dit is niet alleen gunstig voor uw cash flow, ook ontzorgt het uw gasten doordat ze zich niet meer bezig hoeven te houden met eventuele aanstaande betaaltermijnen.

Aanvullend is de optie "verplicht alles in één keer betalen", waarbij de gast verplicht alle termijnen ineens moet voldoen. In dit geval wordt bij het afrekenen na plaatsen van een online reservering altijd het volledige bedrag (de som van alle termijnen) aan de betaalknop gekoppeld.


API voor ontwikkelaars

API voor ontwikkelaars

Om onze producten voor iedereen zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken, hebben we veel tijd gestoken in het ontwikkelen van een publieke API. Hiermee kan iedere ontwikkelaar aan de slag om HolidayAgent mooi in een website te implementeren. Dit biedt meer vrijheid in het gebruik en weergave van HolidayAgent. Documentatie van de API kunt u vinden op developers.holidayagent.nl.


Probeer nu de Gastenmailing 6 maanden gratis! ACTIE

Gastenmailing

De Gastenmailing module draagt bij aan een optimale Customer Journey. U kunt automatisch e-mailberichten versturen naar uw gasten een aantal dagen voor, tijdens en na het verblijf. U heeft zelfs de mogelijkheid om per objecttype een afwijkende e-mail te sturen, desgewenst met bijlage. Denk hierbij aan onderwerpen zoals:

 •  

Gasten welkom heten op het park

 •  

Park informatie delen (routebeschrijving of inventaris)

 •  

Animatieprogramma's

 •  

Bedanken voor het verblijf

 •  

Verzoek tot beoordelen van het verblijf

Probeer nu vrijblijvend 6 maanden zonder maandelijkse licentie de Gastenmailing module. Zo kunt u kennismaken met de voordelen van de Gastenmailing. U betaalt de eenmalige setupkosten alleen als u na de proefperiode gebruik wilt blijven maken van de module.


 

Ik wil de Gastenmailing module proberen

 

€ 270,-

0,- /mnd

Start

- Basistemplate x dagen voor aankomst
- Nederlandse inrichting
- Licentiekosten na 6 maanden: € 10,- /mnd

€ 450,-

0,- /mnd

Basis

- Basistemplate x dagen voor aankomst
- Basistemplate x dagen na vertrek
- Nederlandse inrichting
- Licentiekosten na 6 maanden: € 10,- /mnd

€ 540,-

0,- /mnd

Plus

- Basistemplate x dagen voor aankomst
- Basistemplate x dagen na vertrek
- Nederlandse inrichting en tweede taal naar keuze
- Licentiekosten na 6 maanden: € 10,- /mnd


Nieuwe functies in Mijn Omgeving

Uitbreidingen voor gasten

 •  

Mogelijkheid voor gasten om een ander object te kiezen, al dan niet op de plattegrond. Na aanpassing van object door de gast, kan een statusmail naar het resort verzonden worden.

 •  

Ontvang een statusmail wanneer een gast een reservering of zijn gegevens aanpast, artikelen bijboekt of kentekens of medegasten aanpast.

 •  

Bepaal via de MijnOmgeving Instellingen welke reserveringen o.b.v. status of vervaldatum getoond of verborgen worden in de MijnOmgevingen van uw gasten.

 •  

Optie om artikelen met een 0-prijs of 0-aantal te verbergen of juist te tonen in de MijnOmgeving van gasten.

 •  

Optie om altijd openstaande bedragen van reserveringen te tonen (ook als dit € 0,00 is).

 •  

Optie om bij een reservering een knop/link toe te voegen naar de objecttype-pagina op de website.

Uitbreidingen voor eigenaren

 •  

Optie: Toevoegen van blokkeringen alleen toestaan op de geldende wisseldagen van het park.

 •  

Optie: Meer informatie van gasten tonen in het reserveringsoverzicht van de eigenaar.

 •  

Mogelijkheid voor resorthouder om documenten/afrekeningen toe te voegen aan de MijnOmgeving van de eigenaar. Bij het toevoegen van een afrekening, kan ook een statusmail naar de eigenaar gestuurd worden.

 •  

Betere weergave van de boekingskalender en het reserveringsoverzicht, met betere aanduiding van boekingstypes en blokkeringen, betere toelichting bij de boekingskalender.

 •  

Optie om voor eigenaren de verhuuromzet per object inzichtelijk (en afdrukbaar) te maken.

 •  

Optie voor statusmail naar resorthouder als een eigenarenblokkering opgeheven wordt.

Sommige uitbreidingen zijn alleen mogelijk in combinatie met bepaalde reserveringssystemen. Informeer bij ons of uw reserveringssysteem geschikt is.


Onderwerpen in het Helpcentrum

In het Helpcentrum vind u antwoord op veelgestelde vragen, bijvoorbeeld:

 •  

Deeplinken naar een pagina met variabelen mogelijk?

 •  

Kan ik meekijken met mijn gasten in de Mijn Omgeving?

 •  

Hoe voorkom ik boekingen van alleenreizende jongeren?

 •  

Hoe krijg ik nieuwe object(types) online boekbaar?

 •  

Bekijk alle veelgestelde vragen...

Volg ons op social media en blijf op de hoogte
Volg ons op Twitter Volg ons op Facebook Volg ons op Instagram Volg ons op LinkedIn Volg ons op Google+ Abonneer op ons YouTube kanaal

© 2018 Holiday Media, alle rechten voorbehouden