073 - 627 1240

Social Media strategie

Vakantiecentrum 't Hout

Succesvolle Social Media strategie van Vakantiecentrum 't Hout

Holiday Media werkt samen met recreatieondernemers voor de ontwikkeling van innovatieve toepassingen. Teuny Toes van Vakantiecentrum 't Hout is één van die ondernemers die het belang van actieve internet marketing onderkent!

Op de relatiedag van Holiday Media is Teuny zich bewust geworden van de mogelijkheden van social media. Toen ook haar kinderen aanspoorden om gebruik te maken van deze marketingkans, heeft ze zich volledig verdiept in deze voor haar nieuwe manier van marketing. Teuny: "Juist omdat je een 'vast' persoon krijgt die mij heeft geholpen durf je ook makkelijker dingen te vragen. Het advies en het vertrouwen op een reactie als iets niet goed ging, stimuleerde mij enorm!"

Tijdens de relatiedag van Holiday Media kwamen nieuwe ideeën naar voren

Teuny Toes, Vakantiecentrum 't Hout

Joris van Holiday Media heeft Vakantiecentrum 't Hout ondersteund bij het opzetten van een Twitter-account. In het begin was het wat onwennig, maar het persoonlijke contact zorgde dat ze vertrouwd raakte met Twitter. Teuny: "Zeker in de begin periode als het allemaal onbekend is, is het fijn om een goed contact te hebben." Inmiddels worden de gasten dagelijks op de hoogte gehouden van het reilen en zeilen op het Friese vakantiecentrum. En met succes!

Vaste gasten reageren (zelfs vanuit het buitenland) en medewerkers blijven op de hoogte. Maar het belangrijkste is dat het ook daadwerkelijk omzetverhogend werkt.

Zo werd op een dag om 17.00u op Twitter gemeld dat er die avond ambachtelijke pizza's werden verkocht. Al snel ontstond een wachtrij van hongerige bezoekers die op de Tweet waren afgekomen. Door het succes waren de pizza's op het einde van de avond bijna uitverkocht!

Ook de bekendmaking van een huifkartocht zorgde niet alleen op de dag van de Tweet voor een volle huifkar. Ook de volgende tocht was al bijna volgeboekt!

Het Twitteraccount bleek slechts het begin van een succesvolle social media strategie. Al snel volgde een Facebookpagina die door Holiday Media is opgezet in de huisstijl van 't Hout, waarbij de nadruk ligt op het werven van meer likes. Teuny: "Het enthousiasme van Holiday Media prikkelde mij om ook Twitter en Facebook op te pimpen"

De medewerkers van Vakantiecentrum 't Hout spelen ook een belangrijke rol. Zo stimuleerden zij om ook de mobiele gebruikers beter te bedienen door middel van een mobiele site. Deze site is volledig geoptimaliseerd voor kleine schermen

Ook de eigen website wordt niet vergeten! Met een interactieve Zoek-en-Win actie kunnen websitebezoekers zeven pompeblêden op de website zoeken, waarmee korting wordt verkregen op een boeking in 2012. Uiteraard is deze actie gekoppeld met social media!

De tijd van afwachten, totdat gasten naar de website komen, is voorbij. Teuny beseft dat ze aanwezig moet zijn op de plaatsen waar de gast zich bevindt, zoals de diverse social media kanalen. In korte tijd heeft Vakantiecentrum 't Hout haar internet marketing uitstekend voor elkaar!

Teuny adviseert ook andere bedrijven om aan de slag te gaan met Social Media

Social Media zorgt voor:

  • Het overtuigen van bezoekers voor acties en boekingen
  • Een persoonlijke band met gasten en potentiële gasten
  • Het op de hoogte houden van gasten (ook in de winter)
  • Binding met het eigen personeel
  • Reclame van bezoekers naar andere mensen