HolidayAgent Update: augustus 2016

HolidayAgent Update augustus 2016

U maakt gebruik van HolidayAgent om online boekingen via uw website te genereren. Om u als gebruiker op de hoogte te houden van de mogelijkheden en ontwikkelingen van HolidayAgent ontvangt u met enige regelmaat een update met daarin tips & trics.

In deze HolidayAgent update gaan we wat dieper in op online betalen.

Veilig betalen met iDEAL, Creditcard en vele andere mogelijkheden

Online betalen is de afgelopen jaren sterk ontwikkeld en kan tegenwoordig niet meer ontbreken. In het boekingsproces (en daar buiten) kan het op verschillende manieren en plaatsen worden toegepast.

Een online betaling wordt altijd gemaakt via een externe dienst/bedrijf. Dit kan rechtstreeks met uw eigen bank zijn, maar het kan ook via een betaalprovider die meerdere manieren van betalen in één omgeving aanbiedt (denk aan: iDEAL, Mastercard, VISA, Giropay, enz.). Afhankelijk van uw wensen kunt u dus zelf bepalen met wie u zaken wilt doen. Heeft u bijvoorbeeld veel buitenlandse gasten dan volstaat enkel iDEAL niet, want dat is vooralsnog alleen voor Nederlandse gasten. Het bedrag dat de gast moet betalen wordt bepaald door de betalingstermijnen die u zelf heeft ingesteld in de backoffice.

Het online betalen kan in HolidayAgent op verschillende plekken worden toegevoegd. Tijdens het boekingsproces is er de mogelijkheid om de gast verplicht de eerste termijn te laten betalen voordat er definitief geboekt wordt. Een andere mogelijkheid is om de gast na het reserveren de mogelijkheid te geven om de eerste termijn te betalen (deze optie wordt tot nu toe het meeste gebruikt). Heeft u een Mijn Omgeving dan is het natuurlijk ook zinvol om daar het online betalen te tonen bij de openstaande termijnen. Met onze nieuwe module Betalingsherinnering is het zelfs mogelijk om meteen vanuit een e-mail de betaling te starten, meer informatie staat hieronder.

De betaalproviders waar wij mee werken zijn:

  • iDEAL
  • Buckaroo
  • Ingenico (voorheen Ogone)
  • Mollie
  • MultiSafePay
  • OmniKassa (Rabobank)
  • Webshoppakket (ABN-AMRO)

Onlangs aangepast in HolidayAgent

Nieuwe module: Betalingsherinnering

Om de automatisering van uw park nog een stapje verder te laten gaan hebben we een module ontwikkeld als uitbreiding op de gastenmailing en online betaalmodule waarbij het mogelijk is om automatische mails te sturen naar uw gasten om een openstaande termijn direct online te betalen. Dit bespaart u een tijdrovende klus en biedt uw gast een eenvoudige manier om het geld over te maken.

Neem contact met ons op bij interesse of voor meer informatie.

Gastenmailing verbeteringen

De gastenmaling is een belangrijke tool voor de communicatie met uw gasten. Om nog beter in te spelen op de behoefte van uw gasten hebben we een aantal verbeteringen doorgevoerd, te weten:

 •  

Het is nu mogelijk om het tijdstip waarop de mail wordt verstuurd in te stellen. Dit voorkomt een "leuk dat u er was"-mail in de ochtend dat uw gast nog in het vakantiehuisje zit.

 •  

Het toevoegen van afbeeldingen aan een e-mailtemplate hebben we ook sterk verbeterd. U kunt nu eenvoudig een foto op een willekeurige plek in uw e-mail plaatsen om zo de leesbaarheid te vergroten.

 •  

Een bijlage kunt u nu per taal instellen. Zorg er wel altijd voor dat er in de e-mail ook een link naar een online versie van uw bijlage is te vinden.

Goed om te weten

 •  

Wij hebben nog niet van iedereen een e-mailadres ontvangen waarop storingsmails kunnen worden ontvangen. Wilt u deze alsnog aan ons doorgeven? Zo mist u geen boekingen als uw boekingsserver ongemerkt niet meer bereikbaar is!

 •  

Vergeet niet om bij nieuwe objecttypes de boekingstemplate te koppelen, anders wordt er geen bevestiging gestuurd wanneer er een boeking wordt gemaakt van het nieuwe type.

 •  

Nieuwe functionaliteiten worden altijd op een pagina van de online handleiding gemeld, dus kunt u niet wachten tot de volgende update per e-mail hou deze pagina dan in de gaten: docs.holidayagent.nl/updates

 •  

Mochten er functionaliteiten gewenst zijn die nu nog niet mogelijk zijn binnen HolidayAgent, schroom dan niet om deze kenbaar te maken aan ons. We horen graag van u als er wensen zijn die we eventueel kunnen verwerken. Stuur een mail naar servicedesk@holiday.nl of bel ons op 073-6271240.

Onze vorige update gemist?

De vorige editie van de HolidayAgent Update kunt u hier teruglezen:

 •  

HolidayAgent update mei

 •  

HolidayAgent update februari

 •  

HolidayAgent update januari

In onze volgende update vertellen we u meer over de enquête module en de weergave van beoordelingen in de website.

© 2016 Holiday Media, alle rechten voorbehouden