Enjoy 2016!

De smartphone is het belangrijkste apparaat waarmee uw website bekeken wordt

Het Holiday Media team wenst u een mooi 2016! Op naar een jaar met veel online boekingen, veel zon en veel lol. Graag blikken we met u terug op het afgelopen jaar en kijken we vooruit naar 2016.

2015: Focus op mobiel en online boeken

Dat de ontwikkelingen in onze branche online razend hard gaan is geen nieuws meer. Aan ons elk jaar weer de taak om hier veel aandacht aan te besteden zodat we samen met u kunnen inspelen op de actuele ontwikkelingen.

HolidayAgent

Om in te spelen op deze veranderende markt hebben wij in 2014 HolidayAgent online boeken ontwikkeld. 2015 zal de boeken in gaan als het jaar van de uitrol van het product bij onze klanten, het doorontwikkelen van het product en het bedenken van goede ideeën om HolidayAgent nog beter te maken.

Een paar highlights uit 2015:

 •  

‘Last minute’ widget om last minutes extra aandacht te geven op de website

 •  

Online ‘Mijn Omgeving’ voor gasten

 •  

Enquête module met mogelijkheid om deze enquêtes als reviews/gastreacties in de website te presenteren

 •  

Snelheid optimalisaties (belangrijk voor gebruikerservaring én Google)

 •  

Veilig online boeken, zodat er via een versleutelde internetverbinding (HTTPS) geboekt kan worden

 •  

Mogelijkheid om langer dan 21 nachten te boeken

Dit is een greep uit de grotere verbeteringen en uitbreidingen. Daarnaast voeren wij wekelijks kleine verbeteringen door in overleg met u en onze partners om ervoor te zorgen dat HolidayAgent steeds beter wordt.

Mobiel blijft belangrijker worden

De mobiele trend was in 2013 en 2014 al volop ingezet maar is nog altijd niet afgeremd. De websitestatistieken leren ons dat de smartphone en tablet de belangrijkste apparaten geworden zijn waarmee uw website bekeken wordt, zeker tijdens het vakantieseizoen. Ook zien we dat het maken van mobiele online boekingen géén brug te ver meer is, dit gebeurt substantieel!

Binnen website ontwikkeling is ‘responsive webdesign’ inmiddels de nieuwe standaard en ontwikkelen wij al onze nieuwe websites, uitzonderingen daar gelaten, altijd volledig responsive en dus geoptimaliseerd voor alle apparaten. Dit vergt voor ons en voor u een andere benadering van de website. De content is belangrijker en het ‘webdesign’ wat eenvoudiger geworden, veel belangrijker is dat uw website een prettige gebruikerservaring heeft en er op alle apparaten goed uitziet. Goede foto’s zijn nu nóg belangrijker dan ze al waren.

Aan ons de uitdaging om deze uitgangspunten te combineren met een onderscheidende uitstraling die goed bij uw bedrijf past. Enkele websites die in 2015 live gingen waar we trots op zijn:

 •  

www.kennemerduincampings.nl

 •  

www.duinparkderobbenjager.nl

 •  

www.nieuwvliet.nl

 •  

www.campingvalkenisse.nl

 •  

www.chaletsplus.com

 •  

www.holidaymedia.nl

 

2016: Streaming, Virtual Reality en uitbreiden HolidayAgent

Trends

Nu er weer een nieuw jaar is aangebroken is het ook goed om vooruit te kijken wat 2016 zal gaan brengen. Wij denken dat de volgende trends in 2016 zullen doorzetten:

 •  

Mobiel boeken is al langer gaande maar zal in 2016 stijgen naar minimaal 25% van alle boekingen.

 •  

(Web)apps worden indexeerbaar en daardoor ook weer een stuk aantrekkelijker.

 •  

Kent u Periscope of Meerkat al? Zo niet, zoek het op want live streaming wordt een stuk populairder in 2016.

 •  

We hadden al een klein voorproefje op de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg, maar Virtual Reality zal steeds breder gedragen gaan worden door consumenten in 2016.

Virtual Reality in 2016

HolidayAgent

Zelf zitten we natuurlijk ook niet stil en we verwachten met HolidayAgent volop nieuwe mogelijkheden aan te bieden, denk hierbij aan:

 •  

Meer mogelijk maken met affiliate systemen.

 •  

Meer talen ondersteunen.

 •  

Boekingstappen meer objecttype-specifiek maken (bepaalde vragen bijvoorbeeld alleen tonen bij kampeerplaatsen).

 •  

Diverse filters toevoegen aan lijstweergave (bijvoorbeeld op prijs).

We spelen graag in op de bovenstaande trends dus schroom niet om met ons te sparren om uw mogelijkheden te bepalen.

 

Beveiligde websites krijgen voorrang in de zoekmachine

Google heeft officieel aangekondigd dat websites met een versleutelde HTTPS-verbinding voorrang gaan krijgen in de zoekresultaten. Het verzenden van gegevens tussen website en bezoeker is bij gebruik van HTTPS veiliger en dat beloont Google.

In tijden waarbij digitale criminaliteit steeds meer toeneemt is er ook meer behoefte naar betrouwbare websites. Bij banken en webshops speelt dit al langer. In de recreatiebranche, waar het online achterlaten van gegevens bij online boekingen veelvoorkomend is, zal dit ook meer en meer gewenst en toegepast worden. De oplossing hiervoor is het groene slot in de adresbalk, oftewel een SSL-certificaat. Waarschijnlijk hebt u deze al ongemerkt in websites gezien, bijvoorbeeld: https://www.leistert.nl of https://www.chaletsplus.com.

Beveiligde websites

Met een SSL-certificaat voldoet u aan de beveiligingsstandaarden voor websites. Hiermee straalt uw website meer vertrouwen, kwaliteit en professionaliteit uit. Met daarbij direct een betere positie in de zoekresultaten kunnen wij u dit alleen maar aanbevelen. Wij adviseren u graag over de mogelijkheden en opties die voor u van toepassing kunnen zijn.

 

Holiday Media blogt!

Ook in 2016 kunt weer diverse interessante blogs van ons verwachten. Vorig jaar schreven we o.a. over de klantreis van uw gast en de meerwaarde van gastenmailings. Heeft u deze nog niet gelezen, ze zijn meer dan de moeite waard!

Hoe ziet de 'klantreis' van uw gasten eruit? En hoe kunt u hierop inspelen met uw website en online marketing?

De klantreis van uw gast

Deel 1: De klantreis van uw gast

16 september 2015 - In de komende blogartikelen zullen we aandacht geven aan de verschillende fases van de vakantieboeker: uw potentiële gast.
Lees deze blog

Zo haalt u meer uit uw gastenmailing

Zo haalt u meer uit uw gastenmailing

15 december 2015 - Een gastenmailing is bij uitstek geschikt om de klantenbinding te vergroten. De ontvanger ontvangt de e-mail(s) namelijk pas nadat er een boeking is gemaakt.
Lees deze blog

© 2016 Holiday Media, alle rechten voorbehouden